O knihovně
Kalendář akcí
MONTESSORI aneb vývojové potřeby dítěte do 6 let z pohledu montessori pedagogiky
MONTESSORI aneb vývojové potřeby dítěte do 6 let z pohledu montessori pedagogiky
Maria Montessori vycházela z přesvědčení, že dítě se aktivně a spontánně podílí na svém vlastním vývoji a je tak schopné budovat svou vlastní osobnost na základě prostředí, ve kterém žije. Pokud má k tomuto správné podmínky, dokáže se rozvíjet svobodně a harmonicky. V montessori pedagogice je vývojové období do 6 let označováno jako období absorbující mysli. Dítě v tomto věku vstřebává vše, co se kolem něj děje, nevědomě, přirozeně a bez námahy. Neučí se skrze výklad, ale skrze smyslovou zkušenost a napodobování a právě toto období, ve kterém se rozvíjí řeč, pohyb, vztahy, návyky a hodnoty, je základem pro utváření osobnosti. V přednášce otevřeme otázku, zda je montessori pedagogika vzděláváním pro 21. století, co samotný pojem „montessori“ znamená, jaké jsou hlavní principy a vzdělávací oblastí u dětí do 6 let a jak tento přístup funguje v domácím prostředí a montessori školce.
Pokud vás zajímá oblast vzdělávání, přijďte si poslechnout přednášku MgA. Hany Pernické a Bc. Veroniky Vojtkové z MŠ Klíček, která blíže představí principy montessori pedagogiky.